Sto dní do XVII. všesokolského sletu, největší sportovně-společensky-kulturní události roku na našem území, Česká obec sokolská oficiálně oznámila spuštění prodeje vstupenek na hromadné skladby. V rozmezí 200 až 700 korun na den budou k zakoupení od 1. dubna a očekává se, že se hlediště Fortuna Areny zcela zaplní. Sokolové představili i tramvaj, aplikaci a odznak a na tiskové konferenci zazněla premiéra nahrávky manifesta s hlasy známých osobností.
Přípravy na slet jedou podle plánu. „Čekají nás ještě tři náročné měsíce přípravy a nácviků a věřím, že slet dopadne skvěle a bude oslavou Sokola,“ říká Martin Chlumský, 1. místostarosta ČOS, dočasně pověřený vedením spolku.
Zdůraznil, že současná kauza bankovního a úvěrového podvodu, která Sokol postihla, přípravy sletu zásadně neovlivňuje. Důkazem je i potvrzená a obdržená státní dotace od Národní sportovní agentury na pořádání sletu. „Což je pro nás velmi důležité a nadále máme podporu našich partnerů,“ dodal Chlumský.
„Ceny jsou ve čtyřech kategoriích a velmi přijatelné. Nabízíme i permanentky na oba dny. Nejlepší místa jsou co nejvýš, jelikož z vrchu vynikne krása jednotlivých skladeb a jejich choreografie,“ říká Petr Svoboda, náčelník ČOS a místopředseda sletového týmu pro program.
„Více než polovina sokolů je mladších 26 let. Speciální sletovou aplikací jdeme s dobou a vycházíme vstříc všem, kteří mají rádi moderní technologie,“ říká Martin Chlumský.
Sokolové představili i sletovou tramvaj, které od tohoto týdne díky partnerství s pražským dopravním podnikem jezdí ulicemi hlavního města. Tramvaj bude nejčastěji nasazována jako linka č. 22 křižující klíčová místa letošního sletu: Tyršův dům, Národní divadlo i Fortuna Arenu v Edenu. Na designu soupravy se podílelo studio Dynamo design, které umně využilo ilustrace známého výtvarníka Jaromíra 99.
„Hlavním mottem blížícího se sletu je #sletspojuje a manifesto je toho krásným příkladem. Spojilo sokoly s veřejností, Čechy se světem, mládí se stářím, vrcholové sportovce s těmi rekreačními, sport a kulturu. Tohle naplňují hlasy, které hovoří z nahrávky,“ říká Markéta Wolfová, marketingová manažerka sletu.
Foto: Markéta Navrátilová